Onbeperkt mobiel bellen wint fors aan populariteit, omdat het voor veel bedrijven een enorme uitkomst is. Voor consumenten was dit al langer beschikbaar. Bijvoorbeeld bij Vodafone die met zijn Red abonnementen hoog werd gewaardeerd. Met de nieuwe acties wordt onbeperkt bellen én internetten steeds populairder.
Kies voor sim only en bespaar kosten
Bedrijven kunnen met een zakelijk sim only abonnement kosten besparen. Er wordt namelijk enorm gestunt door de providers. Denk aan Tele2 of T-Mobile met Unlimited Madness zakelijk met onbeperkt bellen én internetten. Voor nog geen € 25 per maand is alles dan geregeld. Met de snelheid zit het wel goed. 4G-internet haalt al snel 450 Mb en met 5G wordt dat nog veel hoger.
Een nieuwe mobiel of toch refurbished?
Heb je een sim only abonnement? Dan is er nog de vraag, kies je voor een refurbished of toch een nieuwe telefoon? De keuze hangt toch vaak af van het budget. Een nieuwe telefoon gaat langer mee. Waarbij nieuwe modellen ook sneller zijn waardoor medewerkers minder tijd hoeven te wachten tot een app geladen is. Daar staat tegenover dat een refurbished telefoon veel goedkoper is en vaak nog minimaal twee jaar mee kan. Voor de garantie hoef je het niet te laten. Die is in beide gevallen gelijk.
Unlimited acties – zeer interessant
Providers vliegen over elkaar heen met acties voor zakelijke abonnementen om ervoor te zorgen dat ze nieuwe klanten aan zich kunnen binden. T-Mobile en Tele2 zijn al mee gestart, maar ook KPN zien we steeds meer terug. Onbeperkt bellen en smsen is al langer beschikbaar, maar de onbeperkte databundels worden ook steeds prominenter aangeboden.
Wel zien we dat de kosten voor databundels enorm is gestegen. Dat komt doordat providers de inkomsten hier nu uit willen halen. Denk dus goed na of je al die data wel nodig hebt. Soms is het slimmer om voor 5 of 10 GB te kiezen.
Al die keuze. Wat moet je nu precies?
Je kan eenvoudig op ZakelijkBellen.nl zakelijke abonnementen vergelijken. Voor veel bedrijven is zakelijk sim only een goede keuze. Je hebt dan geen zorgen over extra kosten en hoeft medewerkers niet te controleren op het gebruik van hun telefoon. Maar het is natuurlijk aan u als ondernemer om de kosten en baten tegen elkaar af te wegen.